Zorgkaart:
NL EN

Klachtenregelement

Bij Women’s Healthcare Center streven we naar uitstekende zorg voor onze patiënten. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over een behandeling. Uw feedback is van groot belang voor ons, omdat we graag willen dat u volledig tevreden bent en omdat het helpt om onze zorg te verbeteren.

Wij horen graag uw mening

Als u niet volledig tevreden bent over een behandeling, raden we u aan dit niet voor uzelf te houden. Vaak ontstaan klachten uit miscommunicatie of verschillende verwachtingen. Uw zorgverlener waardeert het als u hierover in gesprek gaat, zodat eventuele ontevredenheid kan worden weggenomen. In de meeste gevallen leidt dit tot een oplossing.

Klachtenfunctionaris

Mocht u er samen met uw zorgverlener niet uitkomen, dan kunt u uw klacht voorleggen aan onze klachtenfunctionaris, de heer F. Ottenhoff, via info@whcamsterdam.nl. We streven ernaar om binnen 6 weken tot een oplossing te komen. Als alternatief kunt u een beroep doen op een externe klachtenfunctionaris van Klachtconsult.

Geschillencommissie

Voor geschillen zijn we aangesloten bij de geschillencommissie van ZKN. Als u de zorgverlener aansprakelijk wilt stellen voor geleden schade, kunt u contact opnemen met deze commissie via het telefoonnummer 070-3105310.
Houd er tot slot rekening mee dat het werken aan een oplossing met een klachtenfunctionaris niet betekent dat u uw recht om een geschil in te dienen verliest. Als u een geschil indient, dient u binnen 6 maanden een uitspraak te verwachten, waarbij mogelijk inzage in uw medisch dossier wordt gevraagd. Uw zorgverlener vindt het belangrijk dat u tevreden bent over de geleverde zorg. Wanneer u open bent over uw ervaringen, helpt u uw zorgverlener om dit doel te realiseren. Het samen met een klachtenfunctionaris werken aan het oplossen van uw klacht, zorgt er niet voor dat uw recht tot het indienen van een geschil vervalt. Mocht u een geschil indienen, dan dient u rekening te houden met een termijn van 6 maanden waarbinnen de geschillencommissie tot een uitspraak komt. U wordt in dat geval verzocht om de geschillencommissie inzage te geven in uw medisch dossier.